Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2013

John Lennon - John Sinclair


Πολλά τραγούδια μιλάνε για φυλακισμένους, αδικημένους και κατατρεγμένους. Άλλωστε η μουσική και η ποίηση είναι από τα ελάχιστα όπλα των αδυνάτων και των αδικημένων.  Πολλοί έδωσαν το ταλέντο τους για να αποφυλακιστεί κάποιος, άδικα φυλακισμένος και το μόνο που κατάφεραν είναι να εισπράξουν δόξα και λιγότερες φορές χρήμα για κάποια επιτυχία που δημιούργησαν με αφορμή αυτό το γεγονός. Όμως  η αποκατάσταση της δικαιοσύνης, μάλλον ελάχιστες φορές έχει επιτευχθεί. Μόνο ένας άνθρωπος (?) είχε την δύναμη με ένα απλό τραγούδι,που δεν έγινε καν χιτ, να ελευθερώσει κάποιον σε δυο μέρες, που είχε καταδικαστεί για δέκα χρόνια φυλάκισης. 
Ο  John Lennon, μετά την φυγή του από τους Beatles, βγήκε από το χρυσό κλουβί και την απομόνωση μιας μεγάλης μπάντας. Άρχισε να μοιράζεται τον εαυτό του, αλλά και να αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του όπως είναι πραγματικά. Το ανακάτεμα του με την καθημερινότητα έφερε στο προσκήνιο, μέσα από τα τραγούδια του πολλά πρόσωπο και γεγονότα. Το κάθε του τραγούδι ήταν και αφορμή και για αφύπνιση του κόσμου γύρω από κάποιο ζήτημα. Και φυσικά η συνθετική του ικανότητα, έντυνε την κάθε είδηση ή πρόσωπο που τον απασχολούσε με λυρισμό και νότες. Και λόγο της λατρείας που του είχε ο κόσμος, το κάθε του τραγούδι λειτουργούσε σαν το, ανύπαρκτο τότε, διαδίκτυο. Και πάνω απ' όλα, χωρίς ίχνος προσωπικού συμφέροντος και καμιά διάθεση για ικανοποίηση κάποιας ματαιοδοξίας.
Μέσα από το πέμπτο άλμπουμ του, μαζί με την  Yoko Ono, το Some Time in New York City και την παραγωγή του πολύ  Phil Spector, ξεχωρίζει το "John Sinclair". Όχι κυρίως για την ποιότητά του, αλλά για τα γεγονότα  γύρω από αυτό και το πρόσωπο του του τίτλου του. Ο John Sinclair ήταν μια πολύ ενοχλητική προσωπικότητα για το συντηρητικό αμερικάνικό κατεστημένο. Ακτιβιστής, μέλος της  White Panther Party, ποιητής και μάνατζερ της θρυλικής punk μπάντας   MC5. Το σύνολο αυτό των δράσεων αυτών του, πάνω απ όλα, ποιητή από το Detroit, ήταν και ο βασικός λόγος που παγιδεύτηκε κυριολεκτικά από την αμερικάνικη κυβέρνηση. 
Ο στόχος της "δικαιοσύνης" με την αμερικάνικη έννοια του όρου, ενίοτε και νεοελληνική, ήταν αρκετό καιρό πριν την σύλληψη του. Η παγίδα που του στήθηκε από δύο μυστικούς αστυνομικούς που του πούλησαν δύο τσιγαριλίκια. Συνελήφθη και με συνοπτικές διαδικασίες δικάστηκε και καταδικάστηκε σε 10 χρόνια κάθειρξης. Αλλά η δυναμική τότε ροκ κοινότητα δεν έμεινε αμέτοχη και έτσι δημιούργησε το  "John Sinclair Freedom Rally" στο  Ann Arbor's Crisler Arena τον Δεκέμβριο του 1971. Μεταξύ και των αστέρων που συμμετείχαν ήταν και ο  John Lennon, με το μόλις δημιουργημένο τραγούδι του. Η κραυγή ... Gotta, gotta, gotta, gotta, /Gotta, gotta, gotta set him free του Βρετανού τραγουδιστή κατάφερε να φτάσει και στα ηχομονωμένα γραφεία της αμερικάνικης κυβέρνησης και έτσι τρεις μέρες μετά την συναυλία ο John Sinclair  απελευθερώνεται. 
Η δράση του συνεχίστηκε, αλλά τελικά αφοσιώθηκε στην ποίηση στην ποίηση εκδίδοντας πάνω από 20 συλλογές. 

Lumiere Brother - Echo-λόγιο


Ο Lumiere Brother (Θανάσης Χριστοδούλου)  απαντά:

1) Τι συμβολίζει το όνομα σας;
Την αγάπη για τον κινηματογράφο + το γεγονός ότι τα πρώτα τραγούδια του project Lumiere Brother γράφτηκαν στην Λιόν, πατρίδα των Lumiere Brothers
2) Χρήμα ή δόξα;
Τίποτα από τα δύο σαν αυτοσκοπός αλλά και τα δύο αν έρθουν κάνουν κάποια πράγματα πιο εύκολα
3) Πως θα προβάλεις με μια λέξη ή μια φράση την μπάντα σου;
Το κυνήγι της τέλειας μελωδίας
4) Σημείο μηδέν της μπάντας
Fab Liquid stduios, Φθινόπωρο 2007, ηχογραφείται κατά τύχη το πρώτο κομμάτι Lumiere Brother
5) Τι μουσική σας εκφράζει λιγότερο ή καθόλου;
Η λαϊκή ελληνική μουσική της ακριβής πίστας
6) Αν ήταν υπερόπλο η μουσική που θα την χρησιμοποιούσατε;
Για να εξαφανίσουμε την βαρεμάρα που υπάρχει εκεί έξω
7) Με ποιον θα θέλατε να ανεβείτε στην σκηνή;
Damon Albarn

8) Η μουσική σαν πολιτική ή θρησκευτική έκφραση;
Παγκόσμια θρησκεία



9) Οι επιρροές σας;
Beatles, ELO, Genesis, Walker Brothers
10) Μέσον ή σκοπός το συγκρότημα;
Μέσον όπως και όλα τα οχήματα
11) Μέσον ή σκοπός η μουσική;
Οξυγόνο της καθημερινότητας
12) Το ταλέντο συνοδεύει την αλαζονεία ή την ταπεινοφροσύνη;
Ο πραγματικά ταλαντούχος άνθρωπος δεν τον νοιάζει αν είναι ταπεινός η αλαζόνας, ο ταλαντούχος απλά δεν ενδιαφέρεται για καμία συμπεριφορά.
13) Συμβολικά με ποιο ζώο θα παρομοιάζατε την μπάντα;
Κροκόδειλος
14) Μια ευχή για την μπάντα
Καλό φθινόπωρο
15) Ποιο είναι το πιο σκοτεινό σημείο της μουσικής δημιουργίας;
Η πρώτη νότα από κάθε καινούργιο κομμάτι,



και επίσημα εδώ: http://www.lumierebrother.com

Green Day - Boulevard of Broken Dreams


Το όνειρο με την πραγματικότητα εναλλάσσονται, μπερδεύονται και πολλές φορές δεν συνειδητοποιούμε πότε βρισκόμαστε σε κάποιο από αυτά τα δύο. Αλλά και τα δύο έχουν και πολλά κοινά σημεία, γι αυτό ο διαχωρισμός τους πολλές είναι αρκετά δύσκολος. Πέρα του γεγονότος, ότι κάποιοι με μηχανιστικό τρόπο σκέψης ή όπως αυτοαποκαλούνται ορθολογιστές, προσπαθούν να τα χωρίσουν σε υπαρκτό και μη, είναι και τα δύο σημαντικά μέρη, ακόμα και της καθημερινότητας. Αλλά το βασικό είναι ότι, και τα δύο είναι πάντα έτοιμα να καταρρεύσουν ανά πάσα στιγμή. Και όσο νομίζουμε ότι, τα πάντα απτά και μη, είναι σταθερά γύρω, άλλο τόσο είναι σίγουρο πώς πάντα βαδίζουμε στην ...  Boulevard of Broken Dreams.... and reality.
Και κει που σταματάει το Holiday (http://echooadventures.blogspot.gr/2013/10/green-day-holiday.html ),  ουσιαστικά το πρελούδιο του, ξεκινάει το Boulevard of Broken Dreams. Η λυρική, αλλά και μουσική συνέχεια του προηγούμενου τραγουδιού του  άλμπουμ των  Green Day, του American Idiot. Αν και το τέμπο του τραγουδιού πέφτει, ουσιαστικά συνεχίζει εκεί που τελείωσε το Holiday. Ο ήρωας του τραγουδιού συνεχίζει να είναι ο Ιησούς των Προαστίων,   (http://echooadventures.blogspot.gr/2013/04/green-day-jesus-of-suburbia.html ), πάντα με τους στίχους του  Billie Joe Armstrong. Εδώ πλέον έχει μπροστά του την απογοήτευση και η φυγή του από τα προάστια δεν συνοδεύτηκε από καμιά πραγματοποίηση του ονείρου του. Οι άνθρωποι γύρω του συνεχίζουν να αδιαφορούν και η αχνή ελπίδα, κάποιος να τον βγάλει από την μοναξιά του, σβήνει με την συνεχής επανάληψη του στίχου ... I walk alone, I walk alone. 
Το 2006 ο Noel Gallagher των  Oasis είχε δηλώσει ότι, θα έπρεπε τουλάχιστον να είχαν την αξιοπρέπεια να περιμένουν να πεθάνει ο ίδιος, για να κλέψουν το τραγούδι, μιλώντας φυσικά για το "Wonderwall" και απευθυνόμενος στους Green Day. Το τραγούδι των Αμερικάνων, όντως έχει κάποιες "ευγενικές" ομοιότητες, σε κάποια ακόρντα του με αυτό των Βρετανών. Αναλύοντας πιο προσεκτικά το τραγούδι όμως, εύκολα διαπιστώνει κανείς πως είναι ένα έξυπνο κολάζ, στιχουργικά κυρίως από πολλά τραγούδια. Ο τίτλος του πρωτοεμφανήστηκε το 1934 σε ένα τραγούδι Al Dubin για την ταινία Moulin Rouge, γνωστό επίσης και σαν  "Gigolo And Gigolette,". Ίδιο τίτλο έχει και ο διάσημος πίνακας του Gottfried Helnwein που απεικονίζει την Marilyn Monroe, τον Humphrey Bogart,  τον James Dean και τον Elvis Presley παρέα σε ένα μπαρ.
Αλλά ανάμεσα στα τραγούδια που μπορείς να βρεις τους στίχους της δημιουργίας των Green Day είναι: των  Pinhead Gunpowder το "I Walk Alone", μπάντα στην οποία συμμετείχε ο Billie Joe Armstrong, των Whitesnake το "Here I Go Again", του  Elvis Costello το "Brilliant Mistake",των  Allman Brothers Band το "End of the Line", των Deadsy το"The Key to Gramercy Park" και  The Ataris το "Road Signs and Rock Songs". Η  Lita Ford στο Broken Dreams και οι Blondie στο  Island of Lost Souls δε γλύτωσαν τον σφετερισμό. 
Το βιντεοκλίπ, με πλήθος από διακρίσεις, όπως και το τραγούδι, σκηνοθετημένο από τον  Samuel Bayer. συνεχίζει εκεί που σταμάτησε αυτό του  "Holiday". Τα μέλη της μπάντας συνέρχονται από την κραιπάλη του προηγούμενου βίντεο και εγκαταλείπουν το αυτοκίνητό του, που δείχνει να μην μπορεί να ξανά ξεκινήσει. Όλοι πλέον περπατάνε,  με τα "αξιοθέατα" του Los Angeles, εικόνες των αστέγων να εναλλάσσονται με τις εικόνες της μπάντας να παίζει σε μια αποθήκη. Τα δύο βιντεοκλίπ γυρίστηκαν μαζί και το σήμα στο μπροστά καπό της Mercury Monterey, ένα χέρι που κρατά μια χειροβομβίδα σε σχήμα καρδιάς. 
Jacek Maniakowski